45
Qirg‘iziston tashqi qarzini 2035 yilgacha to‘lashni rejalashtirmoqda
– Ilgari olingan kreditlar o‘zini-o‘zi ta’minlovchi loyihalar uchun ishlatilmadi. Pul qumga botgandek g‘oyib bo‘ldi. “Shimol-Janub”, “Datka-Kemin” muqobil yo‘li, IES uchun olingan so‘nggi kreditlar to‘g‘ri bo‘ldi. Bizga bu loyihalar kerak edi, lekin ular bizga ikki barobar qimmatga tushdi. Nazorat juda yomon edi, o‘g‘irliklar bo‘ldi”, deb tushuntirgan prezident.
Sadir Japarovning fikricha, qarzlarni to‘lash muddati kelgan, davlat ularni to‘lashga kirishgan.
– 2035 yilga borib biz ilgari yuzaga kelgan qarzlarni to‘laymiz. Biz barcha zaxiralarimizni to‘plashimiz mumkin. Buning uchun davlatimizning kuchi yetarli. Ilgari boshqacha edi. Siz buni yaxshi bilasiz. Kredit olishda shartnomada qarzni muddatidan oldin to‘lash shartlari ko‘rsatilgan, bunda foiz stavkasi sezilarli darajada oshadi. Bunday asossiz sarf-xarajatlar Qirg‘iziston uchun foydali emas, shuning uchun qarz jadval asosida to‘lanadi”, — deydi u.
Ayni paytda Qirg‘iziston “ikki marta o‘lchab, bir kes” tamoyili bo‘yicha ish olib boradi, qaysi loyiha, qanday sharoitda va qachon o‘zini-o‘zi ta’minlashga kirishishini aniq hisoblab chiqadi.
– Qambarota GES-1 qurilishi uchun kredit olishga tayyormiz. Tez orada mablag‘ olamiz. Qambar ota-1 GESi qurib bitkazilsa, 12-13 yilda o‘zini oqlaydi. Shundan so‘ng u ham To‘qto‘g‘ul GESi kabi uzoq yillar davlatga foyda keltiradi”, — deydi Prezident.
Uning so‘zlariga ko‘ra, Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li o‘zining qimmatligi va 35-40 yil ichida o‘zini oqlash muddati bilan bu haqda o‘ylashga majbur qiladi. Shu bilan birga, loyiha Qirg‘izistonni boshi berk ko‘chadan tranzit mamlakatga aylantirish imkonini beradi. “Andijonliklar.Uz” yangiliklarini “Telegram”da kuzatib boring
Sadir Japarovning fikricha, qarzlarni to‘lash muddati kelgan, davlat ularni to‘lashga kirishgan.
– 2035 yilga borib biz ilgari yuzaga kelgan qarzlarni to‘laymiz. Biz barcha zaxiralarimizni to‘plashimiz mumkin. Buning uchun davlatimizning kuchi yetarli. Ilgari boshqacha edi. Siz buni yaxshi bilasiz. Kredit olishda shartnomada qarzni muddatidan oldin to‘lash shartlari ko‘rsatilgan, bunda foiz stavkasi sezilarli darajada oshadi. Bunday asossiz sarf-xarajatlar Qirg‘iziston uchun foydali emas, shuning uchun qarz jadval asosida to‘lanadi”, — deydi u.
Ayni paytda Qirg‘iziston “ikki marta o‘lchab, bir kes” tamoyili bo‘yicha ish olib boradi, qaysi loyiha, qanday sharoitda va qachon o‘zini-o‘zi ta’minlashga kirishishini aniq hisoblab chiqadi.
– Qambarota GES-1 qurilishi uchun kredit olishga tayyormiz. Tez orada mablag‘ olamiz. Qambar ota-1 GESi qurib bitkazilsa, 12-13 yilda o‘zini oqlaydi. Shundan so‘ng u ham To‘qto‘g‘ul GESi kabi uzoq yillar davlatga foyda keltiradi”, — deydi Prezident.
Uning so‘zlariga ko‘ra, Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li o‘zining qimmatligi va 35-40 yil ichida o‘zini oqlash muddati bilan bu haqda o‘ylashga majbur qiladi. Shu bilan birga, loyiha Qirg‘izistonni boshi berk ko‘chadan tranzit mamlakatga aylantirish imkonini beradi. “Andijonliklar.Uz” yangiliklarini “Telegram”da kuzatib boring